Alkusyksyisenä iltapäivänä joukko Theronin työntekijöitä astuu Unioninkadun juhlahuoneistojen tiloihin. Askeleet suuntaavat portaikkoon, kohti holvikellaria. Tunnelmallisen holvikaton alta löytyy juuri sopivan kokoinen neuvottelutila, jonka intensiivinen tunnelma luo oivat puitteet palaverille. Illan teemana on tarjousten tekeminen, ja pian kellarissa jaetaan tietoa ja mietitään yhdessä uusia ideoita.

dsc_0002

Theronin syksy on alkanut vauhdikkaasti useiden uudistusten myötä. Lounasravintoloissa on lanseerattu uudenlainen Eat & Work -konsepti, ja toiminta on rantautunut tiiviimmin tapahtumien ja bistrokulttuurin pariin. Theron on luonut nahkansa, mikä näkyy vahvasti myös yrityksen visuaalisessa ilmeessä. Uudistunut Theron tarjoaa asiakkaille palveluita, joita juuri tässä ajassa tarvitaan.

ihmiset

Eräs konkreettinen muutos on myyntiosaston muutto Pitäjänmäen tiloista Unioninkadulle juhlahuoneistojen kupeeseen. Myynti on kiinteä osa Theronin ydintoimintaa, ja myynti-ja markkinointijohtaja Katri Kärkkäinen kannustaa henkilökuntaa osallistumaan aktiivisesti myynnin kehittämiseen.

Tänä iltana Kärkkäinen on koonnut myynnin työntekijät sekä vastaanottovirkailijat yhteiseen palaveriin. Vastaanottovirkailijat ryhtyvät osaltaan myyntityöhön, sillä he tuntevat jo oman toimitilansa asiakkaat. Näin asiakkaiden ei tarvitse erikseen ottaa yhteyttä myyntiin, vaan he voivat tehdä tilavaraukset suoraan omalta vastaanottovirkailijalta. Vastaanottovirkailija on avainasemassa, sillä hän tuntee jo asiakkaat. Aulasta käsin voidaan esitellä myös kokous-ja juhlatiloja, jotka sijaitsevat oman alueen ulkopuolella.

dsc_0026

”Kun nyt olette kaikki aivoinenne täällä, mietitään yhdessä ideoita”, Kärkkäinen heittää napakasti heti palaverin alkuun. Tunnelma on rauhallisen keskittynyt, ja holvikellarin kätköissä voi suorastaan kuulla aivotyön hiljaisen raksutuksen. Theronin myyntityöntekijän tulee olla tarkka, kärsivällinen ja valmis siihen, että tarjoukset muuttuvat tilausprosessin aikana.

Myynnin konkarit antavat uusille tulokkaille käytännöllisiä ohjeita, joista on hyötyä myyntityössä. Kaiken keskiössä on asiakas, jolle tarjotaan laadukasta asiakaspalvelua. Vastaanottovirkailijoiden esimies Liisa Mutka toteaa, että palaverin tarkoitus on saada työntekijät innostumaan ja ideoimaan yhdessä. Siinä on onnistuttu, sillä pian näkyy kohollaan olevia käsiä, joilla viitataan puheenvuoroa. Ilmassa suorastaan lentää ideoita, joita napataan kiinni yhteisvoimin.

ruokakuva

 

Ideoimista vauhdittaa kevyt ja terveellinen iltapala, joka on valmistettu Pitäjänmäen keskuskeittiössä. Illan menu sisältää sipulipiirasta sekä salaatteja, ja marinoituja juureksia ja vihanneksia sadonkorjuun henkeen. Lautasta koristavat pavut, punajuuret ja värikkäät paprikat.

Kun palaveri on päättynyt, voi Unioninkadulla tuntea vielä ilta-auringon lämmön. Lämmin tunnelma jäi myös yhteisestä kehitystyöstä, jonka tuloksena myyntityöhön löytyi runsaasti uusia näkökulmia. Syksyn edetessä myynnin työntekijät pääsevät toden teolla kokeilemaan ideoita käytännössä, sillä pikkujoulukausi on ovella yllättävän nopeasti.

 

English summary:

One early-autumn afternoon a group of Theron workers walks into a meeting room in Unioninkatu. The theme for the evening is making offers and sales developing. The Head of Marketing Katri Kärkkäinen thinks co-operation is crucial. When innovating all together the atmosfere in the room gets exiting. To top the evening Theron Catering has made a special harvest-time dinner.